O projektu

SocioEmoční Učení

Ze všech stran neustále slyšíme, že dnešní děti jsou zlé, agresivní a nevychované. Dokládají to i tyto čtyři věty: „Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele.“

Tipli byste si, kdo to řekl? Je to až k nevíře, ale autorem tohoto výroku byl už Sokratés. Možná tedy spíše než o skutečnou změnu jde jen o přirozenou tendenci každé generace vytyčit se oproti generaci mladší. Ovšem to, že se mezi dětmi často vyskytuje agresivní chování, je fakt podložený mnoha výzkumy. 

CO S TÍM TEDA MŮŽEME DĚLAT?

Model SEL

Jedním z mnoha způsobů prevence agresivity a impulzivity dětí je tzv. socioemoční učení (dále SEL z anglického social-emotional learning). 

Modle vpravo představuje 5 jádrových kompetencí SEL tak, jak je vymezila organizace Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning

SEL je tedy proces učení, které je zaměřeno na rozvoj pěti základních / jádrových kompetencí:

  • Sebeuvědomování (self-awareness) – dovednost rozpoznat vlastní emoce a uvědomovat si jejich vliv na mé jednání.
  • Seberegulace (self-management) – dovednost regulovat vlastní emoce, myšlenky a chování.
  • Sociální cítění (social awareness) – empatie, porozumění sociálním a etickým normám, uvědomování si sociálních vlivů a sociální opory.
  • Vztahové dovednosti (relationship skills) – dovednost navazovat a udržovat zdravé vztahy.
  • Zodpovědné jednání (responsible decision-making) – dovednost realizovat konstruktivní a respektující rozhodnutí.

Kdo za projektem stojí? 

Mgr. Kateřina Palová, Ph.D.

Oblastí, ve které se cítím jako ryba ve vodě, je vzdělávání – a to na všech úrovních. Na základních školách se pohybuji jako školní psycholožka a koučka, v současné době pak především jako mentorka pro začínající školní psychology. Zároveň působím na Univerzitě Palackého v Olomouci, kde se podílím na přípravě budoucích psychologů. Největší zkušenosti mám z mimoškolního vzdělávání, kde působím jako dobrovolník už 15 let.

Ve své práci kombinuji několik různých přístupů, ve kterých se dále vzdělávám. Kurzy ráda vedu zážitkově tak, aby to bavilo nejen mě, ale i účastníky. Věnuji se skupinové dynamice v duchu SUR. Při individuální práci s klienty čerpám z Adleriánského přístupu a z přístupu zaměřeného na řešení.

V současné době jsem především maminkou na plný úvazek, proto své služby nabízím jen omezeně. Ráda ale nabízím prezenční kurzy přímo ve školách. Pokud by jste měli o takový kurz ode mě zájem, vyplňte mi tento krátký dotazník a budu vás kontaktovat. 

Můj životopis
0
+
odlektorovaných hodin
0
on-line kurzů
0
+
klientů
0
on-line vzdělávací klub

Bc. Lucie Pacnerová

Spolutvůrkyně kurzů Výprava do světa emocí pro školy i rodiče.

Barbora lelovicsová

Moje nejen asistentka, která mi pomáhá technicky zabezpečovat všechny mé projekty. Komunikuje s Vámi i v rámci zákaznické péče.